כעס במגזר הדת"ל • הדיינים באו לטקס עם מגבעת בכדי להסתיר את הכיפות הסרוגות

ארי וידר 2 Comment on כעס במגזר הדת"ל • הדיינים באו לטקס עם מגבעת בכדי להסתיר את הכיפות הסרוגות
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מינוים של 22 הדיינים החדשים לבתי הדין האזוריים בישראל לווה בהרבה מאד אינטריגות ומאבקים, וסוף סוף הושבעו הדיינים בטקס מכובד במשכן הנשיא בירושלים.

חלק ניכר מהמאבקים היו סביב מינויים של דיינים חרדים אל מול בעלי הכיפות הסרוגות, ובסופו של דבר הצהירו כולם שיצאו כשתאוותם בידם ומונו דיינים חסידים, ליטאיים ודתיים לאומים.

כזכור, הטקס בבית הנשיא לווה במבוכה כאשר השר יובל שטייניץ אמר בדבריו כי הוא מאמין שבעתיד ימונו דיינות לבתי הדין, וכפי שהגדיר זאת אחד העיתונאים שנכחו במעמד "מי שלא שמע את הרחש בחש בזמן הזה לא יודע מהו רחש בחש".

אולם, האם המאבקים בין הסרוגים לחרדים נמשכו גם בזמן הטקס, כך לפחות  על פי הדיווח בעלון הדתי לאומי 'מצב הרוח', שם דיווחו כי הסיבה להופעתם האחידה של כל הדיינים, במגבעת וחליפה שחורה הייתה הנחיה שקיבלו מהנהלת בתי הדין הרבניים, וזאת, על פי הדיווח, במטרה להסתיר את הכיפות הסרוגות כביכול ובטענה שגם בהשבעת שופטים ההופעה היא אחידה.

אולם בתגובה שהועברה לאתר 'קול חי' מהנהלת בתי הדין הם מכחישים נמרצות את הדיווח במצב הרוח ואומרים: "לא הייתה הנחיה כזאת. כל אחד לבש את מה שהוא חשב לנכון".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    איזה שטויות!!
    אבא שלי דיין וכבר שנים שהדיינים כולם גם חרדים וגם מזרוחניקים לבושים באותו לבוש, פראק והמבורג כולם, אני הייתי בהשבעה לפני 8-9 שנים ואני זוכרת את המשפחות המזרוחנקיות צוחקות על התחפושת של יקיריהם…

  2. 1

    קוראים לזה קרמבו לבן מלטה שחור מלמעלה